Sightseeing at "home" - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Annemiek Agricola - WaarBenJij.nu Sightseeing at "home" - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Annemiek Agricola - WaarBenJij.nu

Sightseeing at "home"

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

25 November 2012 | Hong Kong, Hong Kong

Oepsie, het is weer even geleden dat ik voor het laatst wat gepost had en dat terwijl ik deze blog al klaar had staan, maar ik had hem blijkbaar nooit gepost :P Dan komen er nu maar twee in een keer :) Hierbij de eerste; de week tussen Singapore en bijzonder bezoek uit Nederland: Lisanne. Na een maand lang Azie te hebben verkend, was het weer tijd om mijn eigen stad weer verder te ontdekken en ook het een en ander aan de studie te doen:

En natuurlijk na zo´n super fantastisch weekendje Singapore moet ik op maandag weer flink aan de bak. November is de maand van deadlines, verslagen inleveren en presentaties geven. Alle vakken hebben wel iets van groeps werk in de vorm van een presentatie en dat kost met allemaal verschillende culturen, type mensen en schema´s aardig wat tijd. Maar ik mag natuurlijk niet klagen, hierdoor had ik de afgelopen maanden nog niets gedaan en omdat ik alles natuurlijk uitgesteld heb is het nu ff enigszinds aanpoten, maar nog niets vergeleken met het studeren in Tilburg. Een paar uurtjes per dag in de bieb doorbrengen en dan nog een meeting hier of daar en dat was het dan wel weer zo´n beetje. En gelukkig blijft er tussendoor ook nog aardig wat tijd voor leuke dingen over. Maandag hebben we weer eens een keer sinds lange tijd een bezoekje gebracht aan onze vriend Mr Wong, het smaakte weer goed! :) De rest van de college dagen heb ik netjes besteed aan leuke dingen en zodra het weekend voor de deur stond was het weer tijd om te plannen en leuke dingen te doen!

Vrijdag 9 november – Mong Kok
Betty, Julia en ik besloten dat het weer tijd was om eens te kijken wat Hong Kong allemaal te bieden heeft na al die weken in de rest van Azie te hebben doorgebracht. Vandaag stond Mong Kok op het programma, maar we begonnen in Jordan, de wijk waar ik de eerste 4 dagen in Hong Kong verbleef en waar ik geloof ik sinds dien niet meer ben geweest... hoogste tijd dus. In Jordan zouden we het beroemde Australia Dairy & Co. Vinden waar de locals graag hun ontbijt en lunch eten. Dat moesten wij dus ook maar even bekijken en het bleek inderdaad erg populair te zijn! Er stond een rij van minstens 20 mensen buiten, dus dit gingen we maar overslaan en gingen we op zoek naar een bakkerijtje waar we lekker wat broodjes kochten, want we hadden ons verheugd op een ontbijtje en hadden dus honger! Met onze broodjes, alsnog allemaal nieuwe dingen proberen, gingen we op zoek naar een leuk plekje om ze lekker op te eten en voila, gelijk op de hoek vonden we een klein parkje met bankjes waar oude mannetjes lekker zaten rond te kijken of met elkaar zaten te babbelen. Daar gingen we lekker tussen zitten. Erg vermaaklijk denk ik voor hun en eens een keer wat anders! Met een vol buikje besloten we in plaats van met de metro 2 stops verder te gaan naar Mong kok maar de benen wagen te nemen. Als eche toeristen met de Lonely planet in de hand vonden we een tempel, een hele hoop kleine stalletjes bij elkaar die allemaal de groene Jade steen verkochten verwerkt in vele verschillende dingen, maar bovenal zagen we tijdens onze wandeling door de verschillende buurten het gewone dagelijkse leven van Hong Kongers. We passeerden heel veel kleine winkeltjes die VAN ALLES verkochten en dan bedoel ik ook echt van alles! Van potten en pannen tot ontstoppers tot tafels en stoelen tot gereedschap tot offerings tafels tot brandweer artiekelen. Volgens mij koopt heel Hong Kong hier ofzo want er waren zo ontzettend veel van dit soort winkels. Ik zou er niet kunnen vinden wat ik zocht, maar he zag er wel erg bijzonder uit! Nadat we Jordan en Yau Ma Tei hadden gezien, de meer authentieke wijken van Kowloon, kwamen we in Mong Kok aan!

Mong kok is het dichtsbevolkte gebied van de wereld met heel veel winkeltjes maar vooral een hele leuke markt met ontzettend veel stalletjes met goedkope dingetjes. Helaas merk ik heel erg dat het einde van mijn exchange heel langzaam maar toch zeker dichterbij komt en begin ik dus maar alvast met het verzamelen van souvenirtjes voor thuis maar vooral ook voor mezelf hihi. Na een wandeling van ongeveer 2 uur over die markt kwam ik vermoeid maar voldaan thuis met een straatnaam bordje van Lan Kwai Fong – dit is het uitgaans gebied hier en die komt in de Besterd lekker op mijn deur te hangen :). Een mooie nieuwe tas kon ik ook niet laten hangen, het is immers zo goedkoop en tsja mijn oude zag er niet meer zo mooi uit (ik een vrouw? Neeeee). Een groot pyama t-shirt van Hong Kong en een schilderij van de skyline maken de collectie compleet. Dat valt toch wel mee toch!! Ik had nog zoooooveel meer dingen kunnen vinden!! (maar ik heb natuurlijk ook nog heel veel tijd om terug te gaan hihi, sssst). Al met al de stad weer een beetje beter leren kennen vandaag én mezelf eens lekker verwend, alsof ik dat hier nog niet genoeg doe, maarja – Leef nu je kan!

Zaterdag 10 november – Lion Rock hike
Toen ik gister tegen Betty en Julia zei dat de exchange student club vandaag ging hiken en ik die hike opgezocht had en we die ook wel een keer konden gaan doen zei Betty gelijk “Let’s just join them”. Kijk net zo lekker ondernemend als ik, daarmee krijg je altijd een lekker vol programma! Julia was nog niet zo enthousiast, maar die ging wel mee. Half 3 verzamelen, ook een prima tijd want ik moest ’s ochtends nog even skypen... Maar dit keer was dat niet zomaar skypen!! Zomaar zat ik ineens te bellen met letterlijk de andere kant van de wereld, ik kon eindelijk lieve Lisette weer eens even echt zien en horen om te horen hoe het met haar ging! Nouja goed, heerlijk lang geskypt en toen oppad naar festival walk om genoeg water te kopen en wat snacks voor onderweg – klaar voor de tocht. Met de taxi’s gingen we met een groep van ongeveer 20 mensen en een begeleider naar de voet van de berg, het beginpunt van de hike en oh jeeej... nee niet zo veel trappen, trap 1, trap 2 ... trap 10 pff het zweet staat me al op mn voorhoofd en waaaaaarom gingen we dit ook alweer doen? We dachten dat het inmiddels al aardig af was gekoeld in Hong Kong? Nou niet dus! Man oh man wat was het warm, maar als je met zo’n groep bent haak je toch niet zomaar af – maar goed dat we niet alleen gingen :P. Dus lopen klimmen lopen trappen en een stopje, weer klimmen trappen klimmen en een stopje en zo gingen we ongeveer anderhalf uur door, maar toen waren we er ook bijna en ondertussen werd het uitzicht steeds beter! De laatste 50 meter was letterlijk als een aap klimmen en bijna recht omhoog om uiteindelijk boven op de “Lion” te staan!! WAUW WAUW WAUW, wat een uitzicht! Hele Kowloon Peninsula en Hong Kong Island (de bebouwde kant) was te zien en als je je omdraaide zag je de New Territories die dus vanaf de andere kant van de berg begint. Na ook nog eens een vermoeiende en een heel ander soort wandeling naar beneden kwamen we uitgeput maar ontzettend vrolijk en melig weer beneden. Dit hadden we toch mooi gedaan terwijl iedereen in zn bed lag uit te brakken of Bangkok of Singapore onveilig maakte. Het was een heerlijk gevoel om deze, niet super zware maar vooral hele warme, hike volbracht te hebben! Ik ga zeker nog een paar andere mooie plekjes ontdekken door nog een aantal andere hikes te doen! Vandaag (maandag) voel ik alleen mijn beentjes wel beetje, maar ik moet zeggen dat het me niets tegen valt als ik het vergelijk met de dagen die ik normaal heb na mijn eerste hockey wedstrijd (he Elsie :P)!

Zondag 11 november – Cheung Chau
Vandaag een kort uitstapje naar Cheung Chau om de mini great wall te bekijken en lekker over het eiland te struinen en er op de zondag toch even lekker opuit te zijn. De rest van de dag stond in het teken van International Marketing project in elkaar zetten en Entrepreneurship.

  • 25 November 2012 - 15:44

    Gunt:

    We hebben bijna 3 weken moeten wachten maar het is de moeite waard.
    Zelfs een rustige week is weer enerverend.....

  • 26 November 2012 - 13:20

    Karin:

    Meis, meis, wat een spannend leven,
    Wat een super leven.
    Wij lezen met veel plezier je verhalen lief.
    Dikke kus opa en karin.xxxx

  • 02 December 2012 - 16:39

    Annemiek K:

    Wat een heerlijk leven nu zo op exchange: reizen, je eigen nieuwe stad ontdekken, gewoon genieten van elke dag!
    Over minder dan een maand weer samen genieten van Azie, zo veel zin in! Maar tot die tijd geniet ik mee door het lezen van je blogs :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemiek

Actief sinds 26 Juni 2012
Verslag gelezen: 434
Totaal aantal bezoekers 16832

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2012 - 14 Januari 2013

Exchange Hong Kong

Landen bezocht: