Taiwan - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Annemiek Agricola - WaarBenJij.nu Taiwan - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Annemiek Agricola - WaarBenJij.nu

Taiwan

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

28 December 2012 | Taiwan, Taipei

Het schrijven van blogs is bijna ten einde gekomen, maar ik heb gelukkig nog een paar leuke verhaaltjes voor de boeg! Na de tentamens moet je natuurlijk niet teveel tijd verspillen met niks doen, gelijk reizen ís wat ik heb gedaan! Momenteel zit ik in Vietnam, Hanoi en vlieg ik vanavond weer naar Hong Kong om zondag papa en mama te verwelkomen! Eerst is het tijd om nog even de mensen thuis te updaten en ik heb nog een uurtje over voordat ik naar het vliegveld ga.

We beginnen op 15 december - laatste tentamen.
's Ochtends had ik mijn laatste tentamen: Human Resource Management. Die was het moeilijkst van de 3 maar vergeleken met de tentamens in Tilburg viel het nog reuze mee. Het is niet te geloven, maar na een half jaar amper iets te hebben gedaan, was het toch wel lastig om bijna 2 weken te concentreren, dus op zaterdag een tentamen te maken (uberhaut op zaterdag was al raar) was het toch wel genoeg geweest. Tijd om snel in te pakken na mijn tentamen en 's avonds al naar Taipei, Taiwan te vliegen. Louise was daar al sinds woensdag omdat zei helemaal geen tentamens had... Gekke Aziaten :P. Na een bus en de metro was ik na het laatste stukje lopen aagekomen in ons hostel. Deze was erg gezellig, omdat er veel mensen zaten die er voor een half jaar of een jaar zaten om Engelse les te geven. Een 8 persoons dorm hadden we geboekt, was de eerste keer voor mịj in een dorm maar dat viel me hardstikke mee op de snurkende Chinees naast ons na, maar gelukkig was ik zo moe dat ik zo in slaap viel :) 's Avonds hadden we nog een film gekeken op de bank met andere mensen uit het hostel! Hardstikke gezellig en heerlijk om weer eens op een bank te zitten! :)

16 december - Taipei sightseeing
‘s Ochtends hebben we lekker uitgeslapen en daarna gingen we de stad in om van alles te bekijken. Als ontbijt gingen we op zoek naar dumplings en vonden we onderweg wafels. Dus eerst een wafel en daarna dumplings gevonden die overheerlijk waren. Na dat lekkere ontbijtje was het toch echt tijd om de stad te gaan verkennen. Eerst op weg naar 1 van de 2 memorial halls, de Sun Yat-sen memorial hall. Omdat het zondag was, was het er erg druk met mensen die aan het dansen waren of in het park aan het wandelen. Zo gingen wij na een rondje om de memorial hall te hebben gelopen ook lekker om het meertje zitten om een boekje te lezen. Een erg rustig en chill dagje dus!Toen het wat kouder werd besloten we om richting Taipei 101 te lopen. Dit is het 2e hoogste gebouw in de wereld en hij is zo ongeveer vanuit de hele stad te observeren. Hier hebben we nog van de typische Taiwanese dat uitgelekt is naar de rest van Azie: Bubble tea. Dit is black of milk tea met balletjes onder in die een beetje jellyig zijn. Het is moeilijk uit te leggen, maar erg lekker! Vervolgens gingen we op zoek naar de metro en dat was zo makkelijk nog niet :P Er stonden nergens bordjes, maar gelukkig is iedereen in Taipei heel behulpzaam en toen de eerste mensen die we het vroegen het niet wisten vroegen zij het weer aan iemand anders en zo vonden we hem uiteindelijk.

Aangekomen in ons hostel zagen we dat 2 vrienden (Shaan en Richard) uit Hong Kong ook aangekomen waren. Met z'n 4en gingen we weer richting Taipei 101 waar we Thais hebben gegeten en daarna op stap ging er nog een vriendin (Louvier) uit Hong Kong mee met een vriendin van haar die in Taipei woonde. We hadden van iemand die we uit Tilburg kennen en die nu op exchange in Taipei is gehoord dat er op zondag een bar is waar het open bar is (onbeperkt drinken) en daar bovenop hoefden de dames ook nog eens geen entree te betalen! Hoe zij winst kunnen maken ís mij ook een raadsel maar wij hebben er in ieder geval van genoten.

17 december - Hot springs.
Het zelfde verhaaltje als gister gold ook weer voor vandaag: uitslapen, wafels en dumplings. Daarna gingen we op weg naar Boutei. Dit was ongeveer een uurtje met de metro, ik denk net buiten Taipei waar Hot springs waren! Met een plattegrond kwamen we een rij tegen waarvan we dachten dat dat wel de springs moesten zijn, maar we besloten nog even verder te lopen en kijken wat er nog meer te vinden was, we waren namelijk op zoek naar de Thermal Valley. Onderweg kwamen we een beekje tegen en gingen we ff kijken of dat dan warm water was? Jazeker!! Dus schoentjes en lekker op een steentje zitten met de voetjes in het water! Vervolgens ging de missie verder om toch die Thermal valley te vinden. Op verschillende borden gekeken, heen en terug gelopen en zelfs een trap op en vervolgens weer af omdat we verkeerd zaten, maar nog steeds niet gevonden... Dan maar ff wat drinken met een casadilla. Nou we moesten het toch wel kunnen vinden? Dus nog weer verder gezocht en uiteindelijk ja hoor daar waar we al een paar keer hadden gekeken en zelfs voor hadden gestaan om op het bord te kijken hadden we het dan uiteindelijk toch gevonden! Helaas bleek waar te zịjn wat we al hadden verwacht: Hị was gesloten want het was inmiddels al donker :( Achja lang gezocht en gelukkig gevonden en foto's op internet bekeken haha.

's Avonds gingen we nog naar een night market bịj ons hostel in de buurt om ns avond eten te vezamelen: dim sum, gekke mais, heerlijke chicken nuggets en de bijbehorende ice tea. Wederom een lekker relax dagje! Het street food wat je in Hong Kong ook wel hebt was hier veel meer en lekkerder! Vollop van genoten want zoals de mensen die mij goed kennen: Hier zit de grootste smulpaap! :)

18 december - rainy day: naar de dierentuin
Oepsie, vergeten wekker te zetten (Echt waar!!) dus wederom te lang geslapen, maar ach het is vakantie :) Met de 2 jongens gingen we naar de night market bij ons hostel, he dit is een ander dan waar wij gister avond waren! haha er zịjn er dus een paar! Op zoek naar eten bleek naturlijk dat de NIGHT market 's ochtends niet open is :P Toen maar besloten om sushi te gaan eten en toen vertrokken de 2 jongens naar het zuiden met de trein en gingen wij naar de grootste dierentuin van Azie! Hier was ik niet meer geweest sinds ik heel klein was, maar daaraan had ik niets gemist:P Klein beetje verwend is dit poppetje toch wel want ik vond het maar zielig en saai dat ze in van de hokken zaten. Omdat het zulk slecht weer was, was het er wel lekker rustig en we hebben wel heel veel dieren gezien :D De leukste was HET dier van China: Het meest luie beest wat er bestaat denk ik - de panda!!

Na de dierentuin gingen we met de gondel naar Maokong, een dorpje aan de andere kant van de berg, achter Taipei. Het was inmiddels al donker en daar hadden we even niet aan gedacht: dan kun je natuurlijk niet veel zien vanuit de gondel:P De bankjes waren ook nog eens verschrikkelijk koud, dus het was geen groot succes... Boven aangekomen dachten we dan maar even wat te gaan eten, maar de meeste dingen waren thee restaurantjes. Uiteindelijk wel een restaurantje gevonden waar je half buiten moest zitten. Gelukkig zagen we al snel dat je boven ook binnen kon zitten! Gelukkig maakt het lekkere Taiwanese eten veel goed: Lekkere fried noodels, beef en groente met lekker warme fruit thee met vers fruit er in! Snel met de koude gondel terug en lekker warm op de bank in het hostel kruipen :)

19 december - Terug naar HK, naar Annemiek en Elskelien!
Beetje optijd rt uit vandaag om nog naar de laatste memorial hall te gaan nadat we afsloten met wederom de lekkere dumplings bịj ons in de straat. Op weg naar de memorial hall stopten we nog even bịj een tempel - die was super modern! Heel raar om te zien en helemaal niet zoals de meeste temepels die ik hier in Azie al heel veel heb gezien! Tempels worden dus nog veel gebruikt aangezien ze nog steeds gebouwd worden en wel heel mordern. Na wat broodjes voor de lunch te hebben gegeten, waren we precies op tijd voor de wissel van de wacht! Gekkigheden zijn dat altijd, maar wel leuk om te zien. We hadden al een paar dagen gezien dat je bịj verschillende metro stations fietsen kon huren en ergens anders weer neer zetten. Als echte Nederlander die zịjn fiets mist leek mịj dit wel wat, maar we konden ze dit keer natuurlijk niet vinden. Toen maar terug gegaan naar het hostel om rustig aan met de taxi naar het vliegveld te gaan alweer terug richting Hong Kong. Het was erg leuk om Taipei toch nog gezien te hebben! Ik was eerder klaar dan de anderen met tentamens en daardoor had ik nog 4 dagen over en die heb ik vollop benut! Mịn eerste en tweede keus voor exchange waren 2 universiteiten in Hong Kong, maar de 3e was een uni in Taipei! Ik ben hardstikke blij dat ik in Hong Kong heb gezeten, maar in Taipei had ik het ook zeker wel naar mịjn zin gehad! Mensen spraken veel meer Engels dan ik had verwacht en de stad was ook veel moderner dan ik had verwacht :) Terug in Hong Kong aangekomen had ik ze al snel gespot: 2 blonde meisjes die rondzwierven op zoek naar mij - Jippie Annemiek en Elskelien kwamen nadat ik in Singapore was geweest op hun beurt Hong Kong bekijken :)

Yes het is gelukt! Met de gekke Vietnamese spelling controle toch een fatsoendelijk verhaal kunnen typen. Hulde aan alle mensen die zo snel hebben gelezen, want morgen komt mijn verhaal over Vietnam er al weer aan! Voor iedereen die er hierna nog 1 moet: Veel lees plezier!

Nog iets meer dan 2 weken en ik ben alweer in Nederland... Wat is het snel gegaan!! Nog even 2 weken genieten :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemiek

Actief sinds 26 Juni 2012
Verslag gelezen: 583
Totaal aantal bezoekers 16830

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2012 - 14 Januari 2013

Exchange Hong Kong

Landen bezocht: