"Friendship is a million little things" - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Annemiek Agricola - WaarBenJij.nu "Friendship is a million little things" - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Annemiek Agricola - WaarBenJij.nu

"Friendship is a million little things"

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

25 November 2012 | Hong Kong, Hong Kong

Welcome to Hong Kong Lisanne Mulder! Hierbij mijn tweede blog voor vandaag, de gezelligheid terwijl Lisanne hier was, het was heel bijzonder dat je ons helemaal kwam opzoeken aan de andere kant van de wereld! Lees hier maar allemaal terug wat we gedaan hebben :D (Sorry, het is weer een lange:P)

Dinsdag 13 november – Lisanne komt!!
Wow wat is de tijd snel gegaan, elke keer leef ik van reisje naar reisje; eerst was het filipijnen, toen singapore en toen kwam Lisanne pas en toen was de dag eindelijk gekomen dat ze aan kwam! Na een week Beijing haalde ik haar ’s middags op van het vliegtuig en gingen we naar mijn kamertje. Louise zat dit weekend in Bangkok en zou op woensdag pas terug komen en aangezien het hostel waar Lisanne 3 nachtjes zou slapen dinsdag nacht vol zat kwam het mooi uit dat ze lekker een nachtje bij mij op de kamer kon slapen :). Het was allemaal nog wel even lastig, want officieel mag er niemand in en uit die niet in de hall woont. Visitors krijgen een day pass en anderen die in andere halls wonen moeten altijd en uit checken, heel lastig, maar met het pasje van Louise en heel snel de lift in rennen is het allemaal gelukt, ze moeten niet zo streng zijn :P. Maargoed nadat Lisanne haar mega koffer in mijn kamertje kwijt kon, even wat minder warms had aangedaan aangezien ze uit het koude Beijing kwam en toen gingen we naar Festival Walk om Aranka op te halen en een tour door de uni te doen. Aranka had hem ook nog niet gezien, groot verschil met die van haar! Daarna gingen we eten in de foodcourt van Festival walk, de lekkere Pepper lunch waar een lange rij stond en een plekje zitten om te eten was ook zo simpel nog niet, maar 3 meiden met een beetje brutaliteit en doorzettingsvermogen hadden we redelijk snel een tafeltje en konden we genieten van het lekkere eten:). Daarna hebben we nog een Frozen Yoghurt genomen en gezellig bij de ijsbaan ons toetje opgegeten terwijl we lekker bij konden kletsen :D Terug gekomen op mn kamertje hebben we nog met Elsa geskypt voordat we lekker gingen slapen en hopen dat Lisanne niet al te vroeg wakker zou worden hihi.

Woensdag 14 november – Veel gedaan, Diverse dag.
’s Ochtends ging Lisanne Aranka’s uni bekijken terwijl ik nog even het een en ander voor group projects kon doen. Daarna trof ik hen in Tai Po, iets verder nog in New Territories dan Aranka’s uni, erg Hong Kongs dus! De dames hadden al een wet market gezien met afgeslachte koppen, diverse soorten vis en vlees wat er vaak minder prettig uit zag. We gingen lunchen in een restaurantje, een beetje chinees eten kan nooitkwaad met gasten :P Opzich was het allemaal best prima; fried noodels, vis/rice rolletjes (kan t niet echt omschrijven), lekkere sesam dingetjes en het hoogtepunt: de dumpling. Bah ik heb zelden zoiets smerigs geproefd... Het was hele plakkerige zoete rijst waar de binnenkant van mooncake in zat en het was werkelijkwaar echt niet te eten, elke keer dat ik er naar keek kreeg ik weer de smerige smaak in mijn mond! Maar het was weer een belevenis! Aranka moest daarna naar haar uni en Lisanne en ik gingen haar spullen ophalen en naar haar hostel voor de komende 3 dagen in Causeway bay. Zag er allemaal goed uit zeker voor wat ze betaald voor Hong Kongse begrippen.

Na eventjes daar rond gekeken te hebben gingen we naar Mong Kok om een beetje over de Ladies market te lopen voordat we rond 6 uur Aranka weer zouden treffen om Hot Pot te gaan eten. Lisanne was helemaal verbaasd over hoe erg ik verchineesd ben. Ik vond alle telefoon hoesjes hilarisch en terwijl zij een paar voor zichzelf aan het uitzoeken was en ik aan het kijken voor Elsa, de een na de ander werd afgekeurd dus ik weet nu ook weer wat de mode is in Nederland, geen schattige beertjes, geen bling bling en geen verschrikkelijke andere poppetjes:P Hot pot was wederom erg gezellig en volgens mij vonden ze deze nieuwe ervaring allebei de moeite waard. Na het eten gingen Aranka en Lisanne nog even telefoon hoesjes voor Aranka kopen terwijl ik Louise even binnen ging laten, want ik had natuurlijk haar sleutels en ik kon gelijk even haar verhalen horen van Bangkok:D Gaaf! Al snel kwamen Aranka en Lisanne terug, snel even omkleden en op naar Billy Boozer om mijn plaatstelijke uni kroeg te laten zien, een paar drankjes drinken voordat we naar Wan Chai ladies night opstap gingen! Man oh man het was weer een ouderwetse heerlijk gezellige stap avond met vriendinnetjes van thuis en uit Hong Kong, het is toch wel heel bijzonder al die vriendschappen die je zo creert over de hele wereld!

Donderdag 15 november – studie dag voor miek, sightseeing voor lies
Ik heb op donderdag altijd van 9 tot 6 les (met een pauze van 3 uurtjes, waarin ik nu mooi weer wat kon studeren), dus Lisanne had alle tijd voor de Big Bus tour om Hong Kong een beetje te leren kennen op een lekker relaxte manier! Naar alle leuke feitjes luisteren, beetje om je heen kijken, een beetje een overzicht van de stad krijgen en vooral niet moe worden hihi. Om half 7 spraken we bij metro central, exit A – Handig joh al die exits, nu snap ik pas hoe handig ze zijn, dan kun je namelijk heel handig afspreken en kun je elkaar altijd vinden aangezien we natuurlijk zo min mogelijk wilden bellen. Nu snap ik ook hoe mensen vroeger zonder mobiele telefoon leefde hihi: afspraken maken. Maargoed, Mac Donalds werd helaas ons eten, want we hadden maar een kwartiertje voordat we bij pier nummer 9 moesten zijn voor Aranka’s boat party voor haar verjaardag! Op een luxe boot voeren we 4 uur langs prachtige plekjes van Hong Kong met een drankje en een hapje aan boord was dat weer een nieuwe ervaring die me wel beviel! Leuk om ook Aranka’s vrienden te leren kennen en zoals iedereen weet voel ik me op het water helemaal thuis, kijkende naar de prachtige skyline van Hong Kong – kan het nog beter?

Vrijdag 16 november – cultureel dagje
’s Ochtends ging Lisanne de blauwe bus tour nog doen terwijl ik nog even een group meeting had en toen trof ik haar rond het middag uur om een subway voor lunch te nemen voordat we met de bus naar Stanley gingen. Een toeristisch, oorspronkelijk vissersdorpje aan de zuid kant van Hong Kong Island met een marktje en leuke restaurantjes aan het water. Na een lekkere verse mango juice en springrolls en een wandeling over het marktje (die overigens minder leuk is en iets duurder is dan Mong kok, dus niet heel erg de moeite waard) gingen we op de big bus tour langs aberdeen terug naar Lisanne’s hostel. (Oepsie, we waren weer illegaal bezig – Ik had natuurlijk geen kaartje voor de tour, maja moeten ze maar beter controleren hihi). Daar gingen we omkleden in onze mooie jurkjes om eerst de lightshow te bekijken, vervolgens pizza hut gingen eten, daar had Lisanne al de hele week zin in en ten slotte afsluiten met een drankje in een van de vele luxe bars van Hong Kong. De lightshow was mooi, niet heel bijzonder, maar een must see in Hong Kong. Daarna gingen we op zoek naar de pizza hut die er volgens google in TST moest zijn, helaas die werd nog gebouwd, wat nu. Zoveel uitgekeken hebben naar pizza dat we naar Mong kok gingen met de metro, daar vervolgens een half uur voor een tafeltje hebben gewacht omdat het ontzettend druk was, maar uiteindelijk hadden we dan toch onze pizza en na zo’n hele tour de HK smaakte die overheerlijk! Daarna gingen we weer terug naar TST om te ontdekken dat Ozone, de hoogste bar in de mist zat, Vibes een andere luxe lounge bar heel druk was dus belandde we in het straatje met gezellige kroegjes in TST. Daar troffen we mijn team genootje in International Marketing en floor mate met haar Zweedse vrienden, dus daar gingen we gezellig bij zitten. Al met al een erg boeiende avond die iets anders verliep dan gepland, maar tegelijkertijd alles gedaan wat we wilden! Welcome to Hong Kong, improviseren, improviseren, improviseren!

Zaterdag 17 november – Big Buddah
Off we went, om nog een belangrijk ding op de to do list when in Hong Kong staat; Big Buddah. Met de metro naar de cable car, was allemaal niet zo heel druk, maar toen kwamen we omhoog met de roltrap en wow, wat een rij! Nouja ontbijtje nuttigen en rustig wachten totdat we een kaartje konden kopen en met de cable car omhoog konden; prachtig uitzicht over het vliegveld hihi, en hoger hoger hoger over 3 bergen totdat we bij Buddah aan waren gekomen! Wandelingetje omhoog om deze vriend eens even goed te bekijken, daarna weer naar beneden en de tempel bekeken. Ach je moet het gezien hebben, maar erg lang hoef je er niet over te doen. Daarna gingen we naar beneden naar het oude vissersdorpje Tai O waar alle huizen op palen zijn gemaakt omdat het zowat in het water ligt. Daar hebben we nog een vis geslacht zien worden en het rook er overal naar gedroogd vis, maar het was zeker de moeite waard om te zien, zeker omdat ik dit nog niet had gezien, deze inside tip kwam van Aranka. Daarna gingen we met de bus naar een ander dorpje waar de ferry naar central ging, een erg leuke tour over Lantau Island die ik ook nog nooit had gedaan.

’s Middags was het een chille middag voor ons allebei, ik had het een en ander aan slaap in te halen aangezien Lisanne altijd zo vroeg wakker is en ik ondertussen ’s avonds ook vaak nog wel voor school wat moet doen. Lekker even een middagje rustig aan en ’s avonds troffen we elkaar weer met Betty en July om lekker sushi te eten! Ook hier had Lisanne al een hele week naar uit gekeken, dus onbeperkt sushi it was! Mjammiejammiejamme :) Lisanne’s buikje weer tevreden en die van ons overigens ook hihi. Daarna hebben we Soho even bekeken, Lisanne ziet het expat leven in Hong Kong wel zitten, en ik kan je vertellen ik zou dat zeker ook niet erg vinden! Als je namelijk een goed salaris hebt wordt het allemaal nog veel leuker, want er zijn zo ontzettend veel leuke etens tentjes en restaurantjes, maja dat is nou eenmaal te duur voor een student :P Maargoed na een cocktail in een kroegje genuttigd te hebben en alle mensen hebben bekeken die langs kwamen was het tijd om weer terug te keren naar mijn kamertje want ik had nog een group meeting om 11 voor mijn international group project voor entrepreneurship.

Zondag 18 november – Monkey hill
We gingen hiken vandaag, wederom weer een andere kant van Hong Kong; namelijk veel bergen en natuur. Hier was ik ook nog nooit geweest dus ik kon weer iets van mijn to do lijstje afstrepen! :) Zodra we er aan kwamen zagen we gelijk al een heleboel apen, wow en wat keken ze eng! Eentje verdedigde volgens mij zijn vrouw die een kindje op haar buik had en die werd helemaal gek als we naar zijn mening iets te dichtbij kwamen, begrijpelijk! Maar ook de andere apen keken allemaal heel heel erg boos als je iets te dichtbij kwam, het waren dus wel degelijk wilde apen! Na een paar kiekjes te hebben geschoten gingen we maar snel verder om de hike te zoeken en nog meer aapjes te spotten, dat liep echter iets anders. Elke keer als we ergens heen liepen, liep het dood en probeerden we weer een ander pad of iets dergelijks. Uiteindelijk kwamen we nooit bij een hike, maar liepen we tegen een soort van klein dorpje aan waar we doorheen gingen en telkens maar een beetje links rechts gingen – we dachten als we maar naar beneden blijven gaan komen we vanzelf wel op een weg. (We zaten wel op een weg hoor, niet dat we midden in de bushbush liepen, maar we waren op zoek naar een grote weg waar we een bus of een taxi konden vinden). Een beetje verdwaald in Hong Kong waren we wel, maar wederom ben ik heel blij dat mensen hier Engels kunnen, een aardige man wees ons op een klein paadje die ons naar trappen leiddie en vervolgens naar een bushalte. Daar pakte we de bus die naar iets met Shep Kip Mei leidde, dat klonk enigszinds bij ons in de buurt:P. Daar zijn we uitgestapt en hebben we het laatste stukje terug naar de residence met de taxi gedaan. Boh een natuur avontuur in een stad als Hong Kong, jaja deze stad heeft zoals al vaker gezegd, heel veel verschillende kanten!

Lisanne ging ’s avonds naar de Peak want ja je kan natuurlijk niet weg gaan uit Hong Kong zonder die gezien te hebben, hoe mistig het ook is – je moet gezien hebben! Ondertussen kon ik weer even wat voor de studie doen want ja ik ben hier natuurlijk nog steeds om te studeren en ik had wel netjes vooruit gewerkt maar met een aantal presentaties die er de komende week aan zaten de komen, moest er nog wel af en toe het een en ander gebeuren. Na de peak trof ik Lisanne, met 3 Zweedse meisjes die ze in Beijing had leren kennen en die nu in Hong Kong waren, in Yau Ma Tei waarna we naar Mr. Wong gingen! Na een paar dagen niet Chinees te hebben gegeten, moest de laatste avond in Hong Kong natuurlijk nog wel rijst en noodels voor avondeten zijn! Voor deze dames was het een hele ervaring, maar als je eenmaal een paar woorden van de beroemde Mr Wong snapt en een beetje met m babbeld wordt het wel grappig, zeker als het eten wederom weer lekker is! Daarna zijn Lisanne en ik weer even over Ladies market gewandeld om de laatste souvenirtjes voor thuis mee te nemen. Bah bah de week zat er alweer op en wat is die snel gegaan, maar we hebben ook ontzettend veel gedaan en het was erg gezellig! :)

Maandag 19 november – Vertrek Lisanne
De dag was alweer aangebroken dat Lisanne alweer richting het koude Nederland ging. Overdag heeft Lies het lekker rustig aan gedaan en zichzelf terrecht verwend met een massage en een relax dagje op haar hotel kamer. Ik had ondertussen mijn eerste presentatie van de vele die nog komen zouden die week en daarna ging ik oppad voor de laatste avond met Lies. Haar hotel even bekeken, typisch zo’n kleine kamer in Hong Kong, maar het zag wel wel goed uit! Daarna hebben gingen we bij een Thai in de buurt van t hotel, net boven Soho lekker buiten zitten om van onze cocktail en springrolls te genieten. Na haar les kwam Aranka ook gezellig onze kant op en hebben we heerlijk genoten van de Thaise keuken, de bijzondere omgeving doordat we zo heerlijk buiten zaten (jaja arme Nederlanders, wij kunnen hier nog-steeds (!) buiten eten :D). Een hele bijzondere laatste avond met heerlijk eten voordat ik Lisanne naar het vliegveld bracht. Het voelde voor mij alsof ik haar op vakantie stuurde, terwijl zij juist degene was die naar huis ging! Goed teken dacht ik zo:)

De rest van de week heb ik lange dagen op de uni gemaakt om het een en ander in te halen en af te maken voor de 3 andere presentaties die die week nog op me te wachten stonden. De een na de ander ging goed en we hebben zelfs nog een geniale ice cream commercial in elkaar gezet met 3 andere exchange studenten en 4 local studenten. Dit was toch ook wel heel leuk om zo samen te werken met echt hele uiteenlopende culturen, zeker als het om zoiets creatiefs gaat. De avonden heb ik nog wel leuke dingen gedaan met een etentje voor een verjaardag en donderdag avond nadat ik de laatste presentatie in Hong Kong had gehad ben ik lekker op stap geweest na een verrukkelijk diner bij een Italiaan. Komende week ga ik maar weer wat minder uit eten en wat meer op de campus eten want dat is niet erg goed voor de portemonee, maar er zijn hier steeds gelegenheden te bedenken waarvoor je wel lekker kan gaan eten :P Achja zoals jullie zien is het nog steeds vollop genieten hier! Extra leuk was gister skypen met mama voor haar verjaardag en om oma weer te spreken sinds hele lange tijd! Oma, het was heel leuk om alles in het “echt” te kunnen vertellen en mijn kamer te kunnen laten zien! Ik kijk al uit naar vanavond als ik opa en pake weer kan zien :D

Zo nu zijn jullie weer helemaal op de hoogte van mijn leven hier, ik zal volgende keer proberen om minder in 1 keer te posten, maar aangezien het bij jullie pas het begin van de zondag is neem ik aan dat iedereen genoeg tijd heeft om het even te lezen :) Nu is het tijd voor een movie night met mn roomie :)

  • 25 November 2012 - 15:53

    Gunt:

    Alle tijd om je leuke verhalen te lezen. Bezoek is laat, zoals we gewend zijn hihi

  • 26 November 2012 - 13:22

    Karin:

    Het kan bijna niet mooier.
    Weer helemaal te gek.
    Kus Opa en Kaat.xxxx

  • 28 November 2012 - 23:23

    Lies:

    was super thanks meis :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemiek

Actief sinds 26 Juni 2012
Verslag gelezen: 481
Totaal aantal bezoekers 16833

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2012 - 14 Januari 2013

Exchange Hong Kong

Landen bezocht: